søndag den 6. november 2011

DIY- Globus

  
Jeg købte den her lille globus i tigeren, til 20 kr (mener jeg det var). Det er også en sparegris. Så var det jo jeg fik en god idé. Det kan også gøres med rigtig (altså stor) globus, men jeg valgte den billige måde. Og har ingen stor heller.

Man skal bruge:

Pensel
Sort maling
En sort sprittush
Sølv tusch, maling eller 3D dekoliner som er på tube, hvilket jeg brugte (Er købt i føtex, til omk. 60-80 kr).

 Her har jeg skilt globussen ad, så den var lettere at arbejde med. Hvis det ikke er muligt, gør det selvfølgelig ingenting.
 Jeg startede med at farve alle landene over med en sort sprittusch. For at kunne dække det hele, også ude i kanterne. Og for ikke at ramme ved siden af.
 Derefter malede jeg det over med maling, da tuschen ikke dækkede det helt. Og man kunne se igennem farven. (Billedet er taget før jeg havde malet noget som helst, så forestil jer landene er malet med tusch her på billedet).
 Her har jeg malet alle landene. Og det synes jeg faktisk også er et meget pænt resultat i sig selv.

 Men jeg synes stadig der skulle navne på. Så her er europa og afrika. (Ja der mangler lidt). Det skal lige siges at malingen (den sølv) ikke er tør, den samler sig lidt og bliver pænere når den tørre.

3D Dekoliner^. Som i nok kan se på billedet, er den let at påføre, da åbningen er så lille, at der kommer en tynd streg maling ud.

Her står den på hylden, med de andre ting.

Håber det kunne bruges, jeg er selv ret tilfreds med resultatet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar