søndag den 6. november 2011

Godmorgen!

Godmorgen, eller formiddag? Ligemeget, jeg har lige fået lavet mig en dejlig smoothie her til morgen. Jeg elsker smoothies, det er dejligt let. En pose frossen frugt koster 8-10 kr. De kan altid gemmes i fryseren og man kan lige hive det op. Det smager godt og kan mange gange erstatte sliktrangen med lækker sund frugt. Ja, der er mange plusser ved smoothie.

Det er et stykke banan der er i, letter mislykket forsøg på at lave et hjerte, eller hvad?

Opskriften til 1 person er (jeg har taget det lidt på øjemål og smagt det til efterhånden, så det er lidt svært at sige hvor meget jeg har brugt):

Ca. en håndfuld bær. alt er frossent. (De bedste blandinger bær er jordbær med lidt melon. Blåbær (evt. jordbær), melon, en smule skovbær. Her på billedet er brugt skovbær, da det var det jeg havde tilbage, men de kan godt være lidt stærke i det)
1/2 til 1 banan (ikke frossen). Men man kan skære bananer ud i skiver og ligge dem i fryseren. For at bruge dem til dette.

Mælk


Evt. lidt æblejuice

= Lækker smoothie, på ingen tid.

Og rådet er, smag det til efterhånden, når du laver det. Så kan du smage om der mangler lidt mælk eller frugt. Konsistensen skal nogenlunde se ud som på billedet, hvis det kan ses.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar