tirsdag den 22. november 2011

jonathan safran foer- ekstremt højt og utroligt tæt på

jonathan safran foer- ekstremt højt og utroligt tæt på

Hvad handler den om: Bogen handler om en dreng på 9 år, hvis far er død ved terrorangrebet på world trade center den 11 September. Da han levede lavede han altid gåder til drengen, fordi drengen er så utroligt klog.Gåderne gik f.eks. ud på at finde ting i parken. Og det er derfor, da drengen finder en nøgle i huset, at han er sikker på at det er en gåde fra hans afdøde far og leder hele New york rundt, for at finde døren der passer til.

5 ugler!

Vurdering: Jeg synes det er en hel fantastisk bog. Den handler ikke kun om world trade center, men også så meget andet. At den her dreng er så klog, gør at man også kan lære en masse af bogen. Han tænker så mange tanker, at man sommetider selv begynder at tænke over tingene. Den er rørende, spændene og sjov. Og jeg blev ikke tabt ét sekund under læsningen. Der er en masse pæne billeder gennem bogen, som lige giver en et pusterum til at tænke sig om. Det eneste lillebitte minus jeg kan komme med, er at den kan blive en smule forvirrende til sidst, men man finder hurtigt handlingen og meningen i det hele igen. Så det er ganske ubetydeligt. Ellers kan jeg simpelthen ikke komme med noget dårligt om denne bog. Jeg var helt ked da den sluttede, jeg ville ikke have den skulle slutte. Og jeg skal helt klart læse den igen.

Vil jeg anbefale den: Denne bog skal simpelthen læses.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar