lørdag den 7. januar 2012

Anna and the french kiss af Stephanie Perkins


Anna and the french kiss af Stephanie Perkins (engelsk udgave)


Bogen handler om: Bogen handler om Anna der bor sammen med sin mor, far og lillebror i Atlanda. Hun har det godt med en masse venner, men hendes far beslutter at sende hende til Paris, for at studere der. Det er hun langt fra glad for og føler sig også ret alene første dag, hun finder dog hurtigt nogen venner. Og da hun møder Etienne St. Clair, vender det hele 100 procent. Godt nok er St. Clair optaget, hvilket Anna egentlig også selv kunne være, da hun har noget kørende med en tilbage i Atlanda. Men alting ændre sig pludselig en vej, som hun ikke selv havde forventet var muligt.

5 ugler

Vurdering: Det ligner en teenage-bog og det er det bestemt også. Jeg vil sige den er bedst i alderen 14-18, jeg er selv 19. Men selvom man er over 18, vil jeg dog stadig anbefale at læse den, for den er ret fantastisk. Man bliver ført gennem et eventyr i Paris' gader, hvis man kan lide romantik, er dette den helt rette bog. Jeg elsker den måde forfatteren beskriver de steder de besøger i Paris og man får lidt et indblik og føler en stemning "af at være der". Den er sjov, indeholder drama og de normale teenage tanker og idéer.
Det er første gang jeg har valgt at læse en bog på originalsproget (altså engelsk) og jeg synes det giver noget ekstra at gøre det, dog er jeg ikke sikker på jeg vil gøre det fremover, da jeg synes man bruger for meget tid på at tænke over ordstillinger osv.
Når jeg tænker på vurderingen, så tænker jeg også på den aldersgruppe jeg synes den er bedst i. Og hvis man er i den aldersgruppe, er jeg sikker på den er helt fantastisk. Jeg synes også den er fantastisk alligevel, men man kan nok bedre sætte sig ind i teenage dilemmaerne når man er i dem. Men på den anden side, når man er lidt ældre, kan man selvfølgelig huske dem fra man selv var i den alder.

Så vil jeg anbefale den: Her tror jeg næsten stjernene taler for sig selv. Denne bog er en der bare skal læses. Den er skrevet rigtigt godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar