tirsdag den 7. februar 2012

DIY- avisskåle

Jeg synes utroligt godt om de her avis eller blad skåle. Så genbrug da lige aviserne og lav skønne skåle ud af dem! Jeg har set man kan købe dem i få butikker, men hvorfor ikke Do It Yourself?


Først skal man lave sådan en spiral som på billedet her over. Det sker ved at du tager din avis eller et blad og piller/river en side ud. Så skal du folde den til en lang strimmel. Og klistre/lime (jeg har limet ved hver ende og sat lilla tape på også, som jeg tager af senere) enderne sammen. Når alle strimlerne er limet sammen (mange sider fra avisen, men har ikke brugt en hel avis her), så bliver det til sådan en spiral her. Enden skal også limes fast.

Jeg vil lige anbefale at lave strimlerne ret tynde, for jeg synes mine er blevet for tykke. Det er stadig pænt, men er endnu pænere med lidt tyndere synes jeg.


Når alt er limet sammen og er en spiral, skal man simpelthen bare stikke en finger i midten af spiralen og trykke. Så bliver spiralen til en skål. Form den som du ønsker og så kommer den til at se sådan her ud. Tapen har jeg tænkt mig at fjerne senere.


Jeg har så puttet lim ned i revnerne for at det skal holde bedre.

Held og lykke med det! Det er meget let og tager ikke vildt lang tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar